Senaste teve-intervjun 2015

tisdag 17 mars 2015

Jag höll andan flera gånger ... En toppenrecension av Gift med djävulen av Cathrine Andersson Täby

Sträckläsningsvarning!!!
Tack vare den här sidan kom jag i kontakt med Ramona Fransson och hennes senaste bok Gift med djävulen! Kan bara säga att boken tog fullständigt andan ur mig. Riktigt otäck o skrämmande familjetragedi som har hänt i USA men i boken utspelar sig i Göteborg med omnejd. Jag kom på mig själv med att hålla andan flera gånger. Jag läser aldrig en baksidestext så jag hade ingen aning om vad boken handlade om!!
#anomarförlag #ramonafransson



Tusen tack Cathrine Andersson!

Ramona 

1 kommentar:

Anonym sa...

De värsta förbrytarna i Sverige när det gäller barn är myndigheterna och deras "Vi tycker nog".
Sociala myndigheter har mer makt än t o m militärens underrättelseverksamhet trots att de ägnar sig åt tyckande.
Vem som helst som råkat i klorna på sociala myndigheter kan skriva under på vad total maktlöshet och fullkomligt sekretessbelagt myndighetsmissbruk innebär.
Där - med den erfarenheten av myndighetssverige och maktlösheten är "Gift med djävulen" en revansch och ett andningshål. Även om sociala myndigheter irl gjort sig skyldiga till oräkneliga övergrepp så har de i Ramona Franssons värld gjort rätt i alla fall en gång - även om det satt långt inne. Det är en tröst om än en klen sådan. Vi som drabbats av övergreppen kommer trots det aldrig mer att kunna lita på någon som legitimerar sig som socialsekreterare.

Kenneth