Senaste teve-intervjun 2015

tisdag 7 december 2010

Lotta Engberg i "Vem tror du du att du är?"

Programmet "Vem tror du att du är" har en mängd spännande personligheter och alla släktforskare som medverkar i programmet är helt fantastiska och brinner verklighen för sitt gebit.

Idag var det Lotta Engbergs tur att få veta sin bakgrund och jag ler stort hela tiden. Lotta har verkligen haft tur i livet och det är så härligt att se hennes nära och kära relationer med sina föräldrar och syskon.

Tänk om alla barn kunde få uppleva en så härligt ljus och glad barndom!

Lotta är också en underbart hjärtlig och go programledare. Hela hon är som en stor värmande brasa.

Man kan ibland tycka att det är trist när släktforskarna plockar med sina dammiga dokument, men tänk vilket arbete de har lagt ner för att få fram all information om varje person i programmet. Det är beundransvärt! Härligt med Lotta Engberg som gäst!

Ramona

Nedan hittar du mina ljudböcker. Inte klokt hur många det är som säljer ljudböcker och då har jag bara med en bråkdel av alla näthandlare av ljudböcker. Hade jag ingen aning om!

Böckerna finns också att ladda ner som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt 
Load2hear.
Mobook

2 kommentarer:

Blondies blogg sa...

Jag har faktiskt funderat på att börja släktforska. Men jag drar mig för att sätta igång. Jag vet att jag har ett socialt arv av ett mindre angenämt slag - och det har jag bestämt mig för att bryta en gång för alla. Och jag har ingem önskan att konfronteras med alla mörka figurer som finns på mitt släktträd. Skulle hellre vilja kunna se in i framtiden. Men det kanske är lika bra att inget veta även i detta avseende-

Ramona Fransson sa...

Hej Birgitta!

Visst verkar det spännande med släktforskning, särskilt om mangräver fram prominenta personer gärna någon greve eller hertig, hade ju suttit fint.

Istället hade jag säkert grävt fram någon mördare...